Робота ЕБУ чи як працює контролер?

Робота ЕБУ чи як працює контролер?

Робота ЕБУ — робоьа електронного блока керування двигуном автомобіля, його інша назва — контролер.
Він приймає інформацію від численних датчиків, обробляє її за особливим алгоритмом і, відштовхуючись від отриманих даних, віддає команди виконавчим пристроям системи.

 

Зміст:

  • Робота ЕБУ
  • Діагностика
  • Програмне забезпечення ЕБУ
  • Основні причини виходу з ладу

 

Робота ЕБУ

несправності ебуЕлектронний блок управління є складовою ланкою бортової мережі автомобіля, він веде постійний обмін даними з іншими компонентами системи: антиблокувальною системою, автоматичною коробкою передач, системами стабілізації і безпеки автомобіля, круїз-контроль, клімат-контролем.

Обмін інформацією ведеться за допомогою CAN-шини, яка об’єднує всі електронні та цифрові системи сучасного автомобіля в одну мережу.

Завдяки такому підходу можна оптимізувати роботу двигуна:

  • витрата палива,
  • подачу повітря,
  • потужність,
  • крутний момент і ін

 

Основними функціями ЕБУ є:

  • управління і контроль за уприскуванням палива в інжекторних двигунах;
  • контроль за запалюванням;
  • управління фазами газорозподілу;
  • регулювання і підтримка температури охолоджуючої системі двигуна;
  • контроль за положенням дросельної заслінки;
  • аналіз складу вихлопних газів;
  • контроль за роботою системи рециркуляції відпрацьованих газів.

 

Крім того на контролер надходить інформація про стан і частоті обертання колінчастого вала, поточної швидкості руху транспортного засобу, про напругу в бортовій мережі автомобіля. Також ЕБУ оснащений системою діагностики і в разі виявлення будь-яких неполадок або збоїв інформує про них власника допомогою кнопки Check-Engine.

 

Кожна помилка має свій код і ці коди зберігаються в накопичувачі.

 

Діагностика

Пайка ЕБУПри проведенні діагностики фахівці підключають до контролера через роз’єм скануючий пристрій, на екран якого виводяться всі коди помилок, а також інформація про стан двигуна. Пристрій електронного блоку управління двигуном. Контролер являє собою електронну плату з мікропроцесором і запам’ятовуючим пристроєм, укладену в пластиковий або металевий корпус.

На корпусі є роз’єми для підключення до бортової мережі автомобіля і скануючого пристрою. ЕБУ зазвичай встановлюється або в підкапотному просторі, або в передньому торпедо з боку пасажира, за бардачком. В інструкції обов’язково повинно бути зазначено місце розташування контролера.

 

Для нормального функціонування в блоці управління застосовується кілька типів пам’яті:

ППЗУ — програмоване постійне запам’ятовуючий пристрій — тут містяться основні програми та параметри роботи двигуна;

ОЗП — оперативна пам’ять, використовується для обробки всього масиву даних, збереження проміжних результатів;

ЭРПЗУ — електрично репрограммируемое запам’ятовуючий пристрій — застосовується для зберігання різної тимчасової інформації: коди доступу та блокування, а також зчитує інформацію про пробіг, часу роботи двигуна, витрату палива.

 

Програмне забезпечення ЕБУ

Програмне забезпечення ЕБУ складається з двох модулів: функціонального і контрольного. Перший відповідає за прийом даних і їх обробку, надсилає імпульси на виконуючі пристрої.

Контрольний модуль відповідає за коректність вхідних сигналів від датчиків і в разі виявлення будь-яких розбіжностей із заданими параметрами проводить коригувальні дії, або повністю блокує роботу двигуна. Внести зміни в програмне забезпечення ЕБУ можна тільки в авторизованих сервісних центрах. Необхідність в перепрограмуванні може виникати при проведенні чіп-тюнінга двигуна для підвищення його потужності і поліпшення технічних характеристик.

Провести дану операцію можна тільки при наявності сертифікованого програмного забезпечення. Однак, виробники автомобілів дуже неохоче діляться цією інформацією, оскільки не в їхніх інтересах, щоб користувачі самостійно змінювали налаштування. Ремонт і заміна ЕБУ.

Якщо контролер виходить з ладу або працює некоректно, то насамперед це відображається в провали в роботі двигуна, а іноді і до повного його блокування. Check Engine може постійно висвітлювати помилку, яку неможливо видалити.

 

Основні причини виходу з ладу

Основні причини виходу ЕБУ з ладу це:

  • перевантаження, вплив короткого замикання;
  • вплив зовнішніх факторів — волога, корозія, удари, вібрація.

Крім того будь-мікропроцесор перегрівається, якщо система охолодження виходить з ладу. Ремонт, так само як і заміна блоку управління обійдуться не дешево. Оптимальним варіантом буде придбання нового блоку.

Щоб підібрати його, потрібно знати всі параметри машини. Важливо також правильно провести настройку. ЕБУ буде нормально функціонувати за умови, що на нього надходять сигнали від всіх датчиків і підтримується нормальний рівень напруги в мережі.

Робота ЕБУ чи як працює контролер?
5 (100%) 2 проголосовалиs
Робота ЕБУ чи як працює контролер? обновлено: Март 21, 2017 автором: admin
Comments for this post are closed.