Пайка ЕБУ в ремонті спецтехніки!

Пайка ЕБУ в ремонті спецтехніки!

Електроніка для керування двигуном зараз використовується абсолютно у всіх автомобілях. По суті, електронний блок (ЕБУ) є пристроєм, основне завдання якого — регулювання складу і обсягу палива, що подається в двигун. Виконується це за допомогою обробки датчиків, розташованих по всій машині. Завдяки ЕБУ двигун може досить стабільно працювати навіть в непрогрітому стані. Природно, що вихід з ладу блоку управління тягне за собою великі проблеми, із-за яких, при найгіршому сценарії, двигун просто перестане запускатися.

Та пайка ЕБУ може стати реальною проблемою. В автомобілі блок управління двигуном може розташовуватися як в підкапотному просторі, так і в салоні автомобіля де-небудь під торпедо.

Зміст:

  • Склад ЕБУ
  • Коли можна приступати до ремонту?
  • Пайка ЕБУ самостійно
  • Склад ЕБУ

 

Склад ЕБУ

Як і в будь-якому електронному пристрої, тут присутня безліч транзисторів, мікросхем, конденсаторів і котушок індуктивності. На жаль, будь-який з них може рано чи пізно зламатися. Транзистори Дарлінгтона відповідають за управління котушкою запалювання і клапаном, який управляє кількістю обертів на холостому ходу, форсунками та вентиляційним клапаном бака, кількома соленоїдами і ще рядом елементів.

Поломка такого транзистора в будь-якому випадку веде до втрати інформаційного сигналу з механізму, за який він відповідає, і неможливості управління ним.

 

Коли можна приступати до ремонту?

Варто розуміти, що електронний блок управління двигуном — це дуже чутливе електронне пристрій. Тому, його ремонт варто починати тільки в тому випадку, коли ви напевно впевнені у несправності ЕБУ.

Якщо автомобіль перестав заводитися, слід зробити наступні дії:

Для початку варто переконатися, чи є впорскування палива в двигуни і подається з бака. Потім варто перевірити, чи є іскра.

У разі наявності уприскування, але відсутність іскри, потрібно перевірити комутатор управління запалюванням. У сервісних центрах це роблять дуже просто: встановлюють робочий і пробують завести. Якщо такий пристрій в машині не передбачено, то доведеться розбирати ЕБУ і дивитися транзистор, який управляє котушкою.

Якщо ж уприскування немає, але є іскра, то винен, по всій видимості, транзистор управління форсунками. Розташовується він також в ЕБУ. У машинах з комутатором для управління котушкою запалювання потрібно перевірити вихідний сигнал, який направляється в ЕБУ. Якщо його немає, то форсунки не відкриються і паливо не подасться.

Ну а в ситуації, коли немає ні уприскування, ні іскри, потрібно подивитися, датчик Холла, а при його відсутності — датчик положення колінчастого валу. Краще всього для цієї роботи використовувати осцилограф, який покаже, чи правильною форми сигнал чи ні. Якщо виявиться, що ЕБУ несправний, його потрібно буде демонтувати з машини. При цьому не варто забувати відключати акумулятор.

 

Пайка ЕБУ в самостійном ремонті

керування двигуномМи живемо в країні з дуже мінливим кліматом: в один день температура може бути близько +25°С і сонячно, а вже наступного — +5°С і злива. Природно, усе це позначається на техніці не кращим чином.

Контактні висновки часто окислюються і покриваються шаром нальоту. Це тягне за собою проблеми з електричним контактом: з’єднання починає іскрити і з часом відокремлюється.

Природно, навіть коли контакт ще є, але поганий, вся система вприскування працює нестабільно.
Тому, приступаючи до ремонту, в першу чергу потрібно відігнути засувки на кришці ЕБУ і зняти її. Після цього на зворотному боці блоку управління потрібно викрутити гвинти і демонтувати весь блок. Ви побачите друковану плату, на яку припаяно безліч висновків.

Власне, ось ця пайка в ЕБУ і є «корінь зла». Дефект, який виникає на мікросхемі, носить назву «холодна пайка». Виникає він із-за низької температури або зміщення елементів в процесі охолодження. Навколо контакту в припої утворюється тріщина.

Виходить, що висновок начебто і впаяний, а ніби й немає. У першу чергу потрібно ретельно вивчити всю плату і, при виявленні такої проблеми, сміливо приступати до її виправити.

Якщо ж подібний дефект не був виявлений, то варто подивитися на мікросхеми і транзистори. Вони можуть прогоріти, про що свідчить нагар навколо контактів. У такому разі несправні елементи обов’язково потрібно замінити.

Коли візуальний огляд не дав ніяких результатів, потрібно перевірити транзистори Дарлінгтона. Це складовий транзистор, він складається з двох транзисторів. Його перевірка — трудомісткий процес, який вимагає певних навичок, тому, якщо ви не дуже добре розбираєтеся в електроніці, краще звернутися до професіоналів.

Варто звернути увагу на ще один елемент ЕБУ — кварцовий резонатор. Він може втратити працездатність від сильного удару, що спричинить за собою поломку генератора частоти. Рішення таке ж, як і для всього іншого — замінити на працездатний.

Пайка ЕБУ в ремонті спецтехніки!
5 (100%) 2 проголосовалиs
Пайка ЕБУ в ремонті спецтехніки! обновлено: Март 20, 2017 автором: admin
Comments for this post are closed.